Followers


Monday, September 7, 2009

Nak kawin....

MENCARI PENDAPATAN SAMPINGAN

Banyak cabaran sebelum berkahwin, terutamanya dari segi kewangan. Lebih-lebih lagi sekiranya pihak perempuan menetapkan hantaran belanja yang agak tinggi. Tetapi demi menjaga hati bakal mak mentua dan juga isteri, ada di antara kita yang sanggup meminjam wang melalui pinjaman peribadi. Tetapi sebenarnya banyak lagi cara untuk memperolehi wang bagi menampung bebanan perkahwinan. Salah satunya adalah dengan berniaga. Bagaimanakah anda boleh mencari idea untuk berniaga?

BERNIAGA

Banyak perkara yang anda boleh lakukan untuk menjanakan pendapatan. Jika anda masih gusar dan tertanya-tanya bagaimanakah anda boleh mendapatkan idea perniagaan, anda mungkin perlu membaca buku hebat ini. Buku idea bisnes luarbiasa ini telah menolong ramai usahawan dalam menghasilkan idea-idea unik untuk berjaya dalam perniagaan. Pastikan anda klik di sini untuk mengetahui rahsia tersembunyi tersebut.

Walau apa pun yang anda lakukan, pastikan anda tidak terjebak dengan mana-mana skim cepat kaya atau Ah Long. Di dalam dunia ini, dengan perniagaan sahajalah anda boleh mendapat pulangan yang berlipat ganda melebihi 30% bukan pelaburan di dalam skim yang tidak masuk akal tersebut yang menjanjikan pulangan lebih daripada 50%. Pakar pelaburan yang terhebat di dunia pun hanya mampu mendapat lebih kurang dalam 20% pulangan sahaja. Inikan pula si Pak Man Telo!

Di sini suka juga saya ingin membawa anda kepada ptensi perniagaan online sebagai penjana pendapatan pasif. Antara panduan perniagaan internet yang boleh anda dijadikan rujukan adalah:

  • Video Usahawan - Ketahui langkah demi langkah untuk memulakan perniagaan online internet dengan pakar tempatan yang juga merupakan rakan Syokkahwin.com

  • Perniagaan ebay oleh Sifu Lan - Membincangkan teknik untuk menjana ribuan ringgit sebulan dari pasaran ebay.

  • Jutawan Blog - Menjana pendapatan melalui blogging. Bukan sahaja Che Det sahaja yang tahu blog. Anda juga boleh memulakannya dan menjana wang tanpa henti dengan blog anda.

  • NiagaKit - Panduan lengkap membuka kedai secara online.

No comments: