Followers


Monday, September 7, 2009

KENAPA AKU NAK KAYA

salam kawan2...arini aku nak cakap sikit pasal kenapa aku nak kaya...xde niat ape2 aku cuma nak berkongsi apa yang aku fikirkan...
aku memang bercita2 nak jadi kaya raya...sape yang xnak kayakan?aku rase semua org nak kaya..(pada pendapat akulah)tiada salah kalu nak jadi kaya....dah lama dah aku teringin nak jadi kaya...kalu aku kaya aku dah buat macam2..terutamanya aku nak tolong orang miskin...aku selalu tak setuju kita bagi duet kat orang miskin,...boleh bagi tapi adakah bermanfaat pada org miskin tu?bagi aku...yang paling penting bagi pendidikan...bagi kerja..dengan itu dorang akan dapat mengubah taraf kehidupan dorg..kalu bagi duet pon akan habis macam tu je...apa kata kite bersedekah dengan memberi kerja dan pendidikan pada org miskin....
aku pun bukan kaya...miskin pun tak jugak...tapi cukup2 makan..aku harap akan ramai org2 kaya kat negara kite ni bagi pekerjaan pada org miskin dan bagi pendidikan pada anak2 org miskin...kalu ade org kaya sanggup pergi pedalaman tu buat sekolah, bagi kemudahan alangkah bagusnye....tapi aku tengok negara kite ni yang kaya makin kaya...yang miskin makin miskin...itulah tguulah aku kaya nanti..mcm2 aku nak buat...


yang benar kaya to be....

No comments: